A szellemi elszigeteltség következménye sújtotta a bolygót.
10.000 évvel a lázadást követően gyakorlatilag minden hasznos eredmény semmivé lett;
a világ emberfajtái csak kevéssel voltak jobb helyzetben ahhoz képest, mint azelőtt.
Előzetesként:
az „amadonfi” inkább műveltségi és vallási megjelölés, semmint faji meghatározás;
faji értelemben az amadonfiak lényegében andonfiak voltak.
A „nodfi” egyaránt műveltségi és faji meghatározás, mert a nodfiak maguk alkották a Föld nyolcadik emberfajtáját.
A gyűlölködés hagyományosan megvolt közöttük.
Az édeni feladatokban is rendkívül nehezen tudtak békésen együtt dolgozni.
Van-tó
Nod követői három nagyobb csoportra oszlottak.
A központi csoport az eredeti otthonuk szomszédságában, a Perzsa-öböl felső részének közelében maradt.
A keleti csoport Elam hegyvidéki területeire, az Eufrátesz völgyétől keletre vándorolt.
A nyugati csoport a Földközi-tenger északkelet-szíriai partjai mentét és a szomszédos területeket foglalta el.
E nodfiak szabadon házasodtak és fejlett utódokat hagytak maguk után.
Itt, a Van-tó és a déli Káspi-tengeri terület közelében, a nodfiak összevegyültek és keveredtek az
amadonfiakkal és az „eleitől fogva hatalmasok” között tartották számon őket.
Ádám és Éva megérkezése előtt e csoportok — a nodfiak és az amadonfiak —
voltak a legfejlettebb és legműveltebb emberfajták a földön.
Van és Amadon komolyan vették a tanításokat, világerkölcstani és világműveltségi hegyvidéki központjukból hirdették a megígért Istenfiúnak az igazság-tanítónak és a hűtlen lázadó méltóbb utódának eljövetelét...megkezdték a felkészülést kb 80 évvel azelőtt, hogy Ádám és Éva megérkeztek volna.
Felállítottak 100-as csoportokban több mint 3.000 embert, akiknek az volt a feladatuk, hogy keressék meg az Édenkert helyét.
Csaknem 3 évig voltak távol s amikor visszatértek, akkor három lehetséges helyszínről tettek kedvező jelentést:
az első egy sziget volt a Perzsa-öbölben; a második, a folyó menti helyszín, mely később a második kert helyszínéül szolgált;
a harmadik pedig egy hosszú, keskeny félsziget — csaknem egy sziget — volt, mely a Földközi-tenger keleti partjaitól nyugati irányban nyúlt be a vízbe.
A harmadik lehetőséget részesítették előnyben.
Két évbe telt, míg a világ műveltségi központját, beleértve az élet fáját is, e földközi-tengeri félszigetre áttelepítették.
Egyetlen csoport kivételével a félszigeten lakók békésen kivonultak onnan.
A földközi-tengeri félsziget egészséges éghajlattal és egyenletes hőmérsékleti viszonyokkal rendelkezett;
ez az állandósult időjárás a környező hegyeknek, valamint annak a ténynek volt köszönhető, hogy e terület jóformán sziget volt egy beltengerben.
Bár a környező hegyekben bőségesen hullott eső, magában az Édenben ritkán esett. Azonban a mesterséges öntözőcsatornák kiterjedt hálózatából minden éjjel „pára szállott fel” a Kert növényzetének üdévé tétele céljából.
A Kertet édesvízzel ellátó nagy folyó a félsziget magasabban fekvő területeiről eredt és kelet felé a földnyelven áthaladva érte el a szárazföldet, majd a mezopotámiai síkságot átszelve ömlött a másik tengerbe.
E folyót négy mellékfolyó táplálta, melyek az édeni félsziget part menti dombjain eredtek, és a folyó eme „négy főága” volt az, amely az „Édenből jött ki” és amelyeket később összekevertek a második kert körül elhelyezkedő folyóágakkal.
A Kert létesítéséhez választott helyszín a hasonló helyek közül valószínűleg a legcsodálatosabb volt az egész világon,
és az éghajlat akkoriban tökéletesen megfelelő volt.
Sehol máshol nem volt olyan hely, mely oly tökéletesen alkalmas lett volna a növénytani kibontakozás efféle paradicsomaként.
A Föld polgárosodott társadalomának színe-java itt gyűlt össze.
E területen kívül a világ minden más részén a sötétség, a tudatlanság és a vadság uralkodott.
Az Éden volt az egyetlen ragyogó pont , e helyszín már természetes állapotában is álomszerűen szép volt,
és hamarosan egy költőien páratlan szépségű és tökéletességű táj szemkápráztató képét mutatta.
Van utasításai szerint az Édennek kertnek kellett lennie, csakis egy kertnek.
Az állatok közül csak a madarak és a különféle háziasított fajok voltak jelen a ligetben.
A pásztorkodást és az állattenyésztést a szomszédos szárazföldön folytatandó tevékenységként tervezték.
A Kert területén sohasem öltek le állatokat.
Végig az építkezések idején a Kertben dolgozók által elfogyasztott húst a szárazföldön őrzött nyájakból biztosították.
Az első feladat a nagy téglafal felépítése volt a félsziget tövében.
Állatkertet is létesítettek, mégpedig úgy, hogy egy kisebb falat emeltek a főfalon kívül; e közbenső terület, melyen mindenféle vadállat megtalálható volt, kiegészítő védelmet nyújtott az ellenséges támadásokkal szemben.
Ezen állatkertet tizenkét nagyobb egységre osztották, és ezeket fallal körülvett utak kötötték össze, melyek a Kert tizenkét kapujához vezettek, míg a folyó és a szomszédos legelők a központi területet foglalták el.
Csak önkéntesek dolgoztak, ők művelték a Kertet és felügyelték nyájakat; de a közelben lakó hívektől is kaptak élelmet.
/61 kisebb-nagyobb település volt a szellemi központ környékén, fő elfoglaltság a
És e nagy vállalkozást ama nehézségek ellenében is sikerre vitték, melyek a világ rendezetlen helyzetével jártak együtt e zűrzavaros időkben.
Részlet:Urantia köny
..folyt.köv.
—————