A Teremtő végtelen Szeretete nem csak megalkotta, vagyis LÉT-be szólította önnön legbenső Lényegéből: a mindent betöltő,
Végtelen Szeretet-energiából kicsiny teremtményeit, s nem csak élteti, és emeli szüntelen a mélység felé elindult, s vissza térni
vágyó gyermekeit, de meg is tartja mindazokat, akik Benne bíznak.
Nos: ez a Bizalom az, amely nem csak hogy meg kell, de meg is
fog születni egy percen mindannyiótokban, egyszerűen azért, mert a fejlődés és a Visszatérés Törvénye hozza azt magával, mint
legbenső késztetést, amely a vágyakozáson, s a reménykedésen túlhaladva végül mint tökéletes bizonyosság fog életre kelni
szellemi és test-tudatotokban egyaránt; akkor, abban a pillanatban, amikor végre elértek a karma-törvény mibenlétének teljes és
tökéletes megértéséig, amely most még bizony igen csak gyenge lábakon áll tudatotok mélyén. Ha nem így volna, eszetekbe sem
jutna afölött aggódni: hová, micsoda mélységbe fog visszavetni benneteket a jelen úton esett történések egyike vagy másika, hisz
annak is tudatában lennétek: Atyánk szeretete fölötte lebeg mindennek, s épp Atyánk az, Aki vágyva-vágyja: mielőbb Szabadnak és
tökéletesen Boldognak látni, s ismét Nevükön: de már a Valódi, s önnön elbizakodottságukban, s önhittségükben ellökött Nevükön
szólítani Övéit. S miért is lenne ez másként? Miért is kellene úgy éreznetek: a vétkek semmissé teszik mind az eddig elért fejlődési
eredményeket, s egy ennél sokkalta mélyebb, és sötétebb síkra késztetnek benneteket visszalépni, meglassítva ÉN-eitek számára az
olyannyira áhított Visszatérés (amúgy is végtelen hosszúságúnak érzett) folyamatát?
Avagy úgy vélitek tán: Atyánk, és maga Krisztus, Aki önnön Életét adta értetek: kevésbé kívánja a ti mielőbbi fejlődéseteket, mint ti
gyermekeitek fejlődését, s önmagára-találását? Úgy érzitek: Bennük kevesebb, s gyöngébb az irántatok való Szeretet, mint
amennyit ti képesek vagytok adni önnön gyermekeiteknek?! Dehogy!
De, soha ne feledd:minden egyes eltékozolt percet százszor és ezerszer fogtok bánni, amelyet nem a Legfontosabb Cél elérésén
munkálkodva töltöttetek azokon a Kegyelmi Utakon, amelyeken épp járnotok engedtetett. Mert ne feledd: nem rendeltetett,
hanem engedtetett felvállalni jelenbeni, s minden eddigi Utatokat, s pedig a Kegyelem által engedtetett, a mélybe hullás legelső
pillanatától, egészen az utolsó Útig: vagyis a Visszatérés mindennél áldottabb és magasztosabb pillanatáig. Utaitok nem
“büntetések”, hanem Áldások, amelyek nélkül nem térhetnétek meg Atyánk Házába, ahogyan azt a Biblia lapjairól ismert, Krisztus
által megmutatott tékozló fiú tette. Mert bizony: ti magatok vagytok az a tékozló fiú: az, akinek csak eltávolodását, s helytelen
életét ismeritek a Biblia lapjairól. Azt azonban már nem, vagy csak mint homályos sejtést, érzékelitek: micsoda küzdelmeket kellett
felvállalnia a visszatérés elhatározásának pillanatától addig a pillanatig, míg végre valóban beléphetett apja házába. Hatalmas,
kemény harcokat kellett megvívnia, s még csak nem is idegenek, vagy holmi ártására igyekvő állatok ellen kellett hadakoznia:
önmagával kellett megvívja a harcot önmagáért, s önmaga ellenében, percenként kezdve újra és újra a nem mindennapi küzdelmet.
Mert egy rátámadó emberrel szemben, vagy egy, a puszta fizikai léte ellen támadó fenevaddal könnyű dolga lett volna. Könnyű,
még akkor is, ha már eleve a kudarc ismeretével, vagyis saját várható vereségével, annak tudatával kellett volna megkezdenie a
küzdelmet, hisz aki ellene támad: legfeljebb fizikai létét szüntetheti meg. Önmagával szemben azonban mindenképp meg kellett
nyernie minden egyes csatát, hisz ha a csaták végére nem képes győzedelmeskedni – önmaga fölött, mindent elveszít, ami valaha
is fontos volt számára. Úgy értem: ami igazán, s már a szó legtisztább, és legnemesebb értelmében: fontos! Elveszíti nem csak az
önértékelését, s az önbizalmát, de elveszti apja szeretetéhez, s bűnbocsánatához való jogát is, de elveszti azt a jogot is, hogy ő
maga azt mondhassa: kész, és képes is Szeretetet árasztani apja felé. S nem is mondhatná ezt, mert nem volna igaz! Nem, mert
a vesztes a csatazaj elültével mindig, minden esetben másban keresi a hibát: nem voltak adottak a körülmények, ellene esküdött
minden, rossz volt a fegyverzet, a stratégia: és még sorolhatnám. Ő maga azonban mindig vétlen, s az már eszébe sem jut: csak
önmagát kellett volna legyőznie, a saját maga által megalkotott fegyverekkel. Akkor már ez lefedődik a tudatban, s mert
ellenségnek mindenképp lennie kell; hát az ellen fordul, akinek elérhetéséért e harc lényegében elindult a benne lévő, két
teljességében különböző Én-ben. Vagyis a test-tudati Én-ben, s a szellemi Én-részben. E kettő kell megvívja párharcát, s ha a
test-tudat bizonyul erősebbnek… — akkor érzi csak igazán legyőzöttnek magát mindkét fél! Akkor, éspedig azért, mert a józan
értelem a fölöttes Én-rész pártján áll: belátja, hogy ő hibázott, amikor elhagyta az apai házat, s hibázik akkor is, ha nem tér
vissza oda mihamarabb. De a harcban még valaki szót kap: a test-tudat irányításában szintén részt vevő Ellentét, amely képes a
két tudat egybecsengő szavát megvétózni. Úgy a fölöttes Én-rész, mint a józan értelem szavát, rábírva az ingadozó tudatot,
hogy az ő semmibe vivő szavát kövesse. S lényegében az Ellentét képviselője az is, aki képes elhitetni a tudattal: nem a saját
hibájából, de rajta kívül álló események vagy személyek végett nem tudott visszafordulni a meglátottan hibás útról. A legtöbb
esetben az a kifogás: apám úgysem tudna megbocsájtani, s fölöslegesen tenném meg a hosszú, fáradtságos utat. A másik indok
szinte kísértetiesen egybe cseng a hibás útra indító okkal: hisz megállok én a magam lábán is, megteremtem én magamnak
mindazt, amire szükségem van! Csak egy kis idő, és egy kis szerencse kell, s én mindent helyre hozok, amit elrontottam. E
második indoklást még azzal is megtámogatja a nagy eltérítő:
ha ismét azzá leszek, aki voltam, már bátran apám elé állhatok: akkor már neki sem lehet kifogása ellenem. Akkor önként tárja
ki felém karját, s önként nyitja meg előttem háza ajtaját, míg ha így állítanék elé, még nekem kéne megalázkodnom, s nekem kéne
(nem a szeretetéért!) az irgalmáért s a szánalmáért esedeznem…
Ez az utóbbi a legáltalánosabb érv, és nem csak a Biblia-beli tékozló fiú esetében! Sőt…
S mert hogy az ember-szellem (s mind, akik kiléptetek az EGY-ség állapotából) még nem bír kellő alázattal: hiszi, hogy
egyenlővé kell válnia Atyánkkal, s nem azonossá.
A Mennyei Család tagjává kell legyen, amely tag a Lényeg
szempontjából épp annyira él, mint egyéni individuum, mint amennyire egységes egészet képezve lebeg a Végtelen Mindenségben,
vagyis az Atyában, Aki maga alkotja legbensőbb Lényegével magát a Családot, hisz ő maga a Család, amelynek tagjai vagyunk.
A tékozló fiú képes volt belátni: nem lehet ismét a család tagja, ha nem győzi le a benne megszólaló ellentét hangját, vagyis
önnön “sötétebbik Én-jét”.
S te, vajon hol tartasz?
—————